Saturday 19 July 2014

PROGRAM SELAMATKAN GAZA,BEBASKAN PALESTIN

20 JULAI 2014- SMKPC terus mara dan proaktif menyuntik sikap prihatin para pelajar dan warga sekolah terhadap denyut nadi penderitaan rakyat Palestin di bumi Gaza.Program yang amat murni ini berjaya mengumpulkan derma  untuk disampaikan kepada Dr Mohd Arif bin Abdul Rashid, Wakil HALWAN KELANTAN  Kutipan derma yang berjaya dikumpulkan pada pagi ini adalah sebanyak Rm 5400.

Imam dari Gaza.Muiz Khatab, 22 tahun  telah mengetuai program Tadarus Al Quran pada pagi ini dan beliau juga telah berkongsi pengalaman keperitan hidup rakyat Palestin yang telah menderita sejak sekian lama iaitu sejak 2007, tahun zionis Israel mula menyerang bumi Gaza.Serangan ketiga secara besar-besaran pada tahun ini bermula pada 10 Ramadhan.Setakat ini lebih 300 terkorban dan 3000 tercedera dan sebahagian mangsa yang tercedera ialah golongan kanak-kanak.Senario yang menyedihkan ini amat meruntun hati...semoga warga SMKPC menghargai nilai keamanan dan mempunyai cinta sesama Islam..marilah kita sama-sama menitipkan doa pada bulan yang berkat ini. ..
Sesungguhnya penderitaan rakyat Palestin tak mampu diungkapkan dengan perkataan...
Syabas kepada Unit Sains Sosial yang menguruskan program murni ini. .SMKPC merupakan sekolah pertama yang menganjurkan program Selamatkan Gaza Bebaskan Palestin.
Semoga SMKPC dapat merealisasikan sekolah Penyayang yang merupakan antara visi Kementerian Pendidikan.

No comments:

Post a Comment